Herrlig bygdaturnering på lørdag!
Årets bygdaturnering ble gjennomført i samarbeid mellom Henning IL fotball og Henning lev vel på lørdag i et strålende vær på Poengtrøa. Totalt 10 lag var påmeldt, og var med på fotball, skotthyll og tautrekking.
Ordfører Bjørn Aril Gram var med å åpnet dagen og deltok som spiller i totalt 3 kamper. Han prøvespilte på flere lag for å finne ut hvor han skulle skrive kontrakt…… Han scoret også opptil flere mål, og storkoste seg sammen med alle andre i solskinnet.
I Fotballturneringen ble det spilt totalt 23 kamper. Det var stor innsats av alle lag, og både jevne og ujevne kamper. Det ble mange fine scoringer og jubel. Totalt ble det scoret nøyaktig 200 mål totalt i alle kampene! Fotballturneringen ble tilsutt vunnet av Lerkehaug United som i finalen slo Vola Il kavaleriet med 5-1.
Skotthyllturneringen ble gjennomført ved at hvert lag kastet 30 kast som ble fordelt på spillerne i laget. Mange prøvde skotthyll for første gang, mens andre var mer garvet og hadde tildels mye erfaring. skotthyllturneringen ble vunnet av Vola IL – infanteriet, foran Vola IL – kavaleriet, begge med 150 poeng.
Avslutningsvis på dagen ble det gjennomført tautrekking. Vola IL kavaleriet og Båbua jailbirds kom til finalen etter å ha slutt ut hhv Heimstadlaget og Lerkehaug United. Finalen ble en jevn og utmattende batalje for lagene, men tilslutt var det Vola IL som dro hjem seieren.
For barna var det ulike aktiviteter , bl.a var det ansiktsmaling for de minste, som Andrine Rannem og Emilie Hoset stod for. Flott tiltak! I tillegg var det natursti, men det mest populære var utvilsomt vannsprederen på banen som ble skrudd på med jevne mellomrom slik at det ble avkjøling for store og små.
På en flott dag på Poengtrøa, var det stor stemning, og i varmen var det stor omsetning av is og brus fra kiosken. Hamburgere og pølser gikk også unna.
På kvelden var det pubkveld i teltet utenfor klubbhuset. Henning lev vel stod for arbeidet i baren. Supert! Det kom mange dit, og det ble god stemning. Premier ble utdelt, for konkurransene, men ikke minst også for beste utkledning osv. Bærnt’s vaktmesterservice dro avgårde med mange priser…….
Takk til alle som bidro med hjelp til for at dette skulle bli en så bra dag. Spesielt takk til Lillian Moen Pettersen og Sandra Bjerkem som hadde kioskansvar hele dagen!
Relaterte artikler
Kaffetreff tirsdag 2. juni 2026 ☕️🌼☕️
Henning Sanitetslag inviterer til vårens siste kaffetreff i Sanitetshuset, tirsdag 2. juni kl 15.00 – 17.00. Denne dagen blir det salg av grillmat og kaffe…
Skotthyllserien er godt i gang, Bjørn Hoseth topper
Kaster hver tirsdag fra kl 17 – 1930 også nye velkomne! SKOTTHYLLRESULTATER PR 19. MAI Bjørn Hoseth 570 Esten Kolstad 510 Bjørn Haggren 400 Asle…
Henning sanitetslag – Fellesmøte 20.mai 😊
Henning Sanitetslag ønsker velkommen til fellesmøte for alle fire arbeidslaga, i Sanitetshuset onsdag 20. mai kl 19.00. HUSK – (Henning unge kvinners sanitetslag) – ordner…

